سریال طنز «بدل» به آنتن رسید | سریال بدل از زمان پخش تا بیوگرافی بازیگران

سریال طنز «بدل» به آنتن رسید | سریال بدل از زمان پخش تا بیوگرافی بازیگران
سریال «بدل» علیرضا مسعودی که در قالب طنز ماجرای تحول انسان را به نمایش درمی‌آورد، بعد از «هفت سر اژدها» بر روی آنتن شبکه سه‌ سیما خواهد رفت.
کد خبر: ۱۹۷۵۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

سریال «بدل» در قالب طنز ماجرای تحول انسان را به نمایش درمی‌آورد. این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌شهرضایی محصول سیما فیلم است.علی مسعودی همچون کار‌های دیگر خودش «بدل» را هم به نگارش درآورده است.

معرفی سریال طنز «بدل»

«کوچه اقاقیا» و «قرارگاه مسکونی» از دیگر آثار مسعودی در حوزه نویسندگی مجموعه‌های تلویزیونی بوده است و همچنین کارگردانی سریال‌های «آخر خط» و «نوروز رنگی» را در سال‌های اخیر در تلویزیون به عهده داشته است.

زمان پخش و تعداد قسمت‌های سریال بدل

سریال تلویزیونی «بدل» پیشتر از گزینه‌های پخش در نوروز ۱۴۰۳ مطرح بود، اما به پخش نرسید و بعد از سریال «هفت سر اژدها» از شبکه سه سیما و در ۲۶ قسمت آماده پخش خواهد شد. 

خلاصه داستان سریال بدل

علی مشهدی فیلم‌نامه سریال بدل را دقیقا مشابه سریال نوروز رنگی درباره زندگی افراد ساکن در یک محله نوشته است. داستان درمورد خانواده‌ای است که از قدیم تابه‌اکنون، نسل‌به‌نسل به شغل عطاری مشغول هستند؛ اما تغییرات زمانه آنها را با چالش‌هایی روبه‌رو می‌کند.

سریال بدل با لحنی طنز به مسائل و مشکلات این خانواده عطار می‌پردازد. طنز موقعیت و دیالوگ‌های قوی از ویژگی‌های بارز این سریال است.

معرفی سریال طنز «بدل»

فیلمبرداری سریال بدل در سه روستای شورین و اشتران و ورکانه استان همدان انجام شده است و نام روستای چشمه قل قل که در سریال به‌عنوان محل زندگی خانواده عطاری معرفی می‌شود، غیر واقعی و خیالی است.

بیوگرافی هنرپیشه‌های سریال بدل

سریال بدل از حضور بازیگران برجسته بهره برده است که انتظار می‌رود شاهد درخشش آنها در این مجموعه باشیم. در ادامه به‌بررسی کامل بیوگرافی بازیگران سریال بدل خواهیم پرداخت.

شهرام قائدی

شهرام قائدی، بازیگر مرد محبوب ایرانی، در ۳۱ مرداد ۱۳۵۴ در استان فارس متولد شد. او از سال ۱۳۷۰ به تهران آمد و فعالیت هنری خود را آغاز کرد. قائدی به‌واسطه نقش‌های متنوع و بازی‌های درخشانش، به یکی از بازیگران محبوب و شناخته‌شده دربین مردم تبدیل شده است.

معرفی سریال طنز «بدل»

قائدی در طول سال‌های فعالیت هنری خود، در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی بازی کرده است، ازجمله فیلم‌های شاخص او می‌توان به “قهرمانان کوچک”، “مرد‌ها فرشته نیستند” اشاره کرد. همچنین بازی در سریال‌های “بازگشت پرستوها”، “پنجمین خورشید” و “روز سوم” از جمله کار‌های ماندگار او در تلویزیون هستند.

قائدی برای بازی در فیلم سینمایی ایرانی “سکه” در سال ۱۳۹۳، برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شد. همچنین، او برای بازی در سریال “معتاد اجباری” در سال ۱۳۹۴، نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد از شانزدهمین دوره جشن حافظ شد.

هادی هاشمی

هادی عامل هاشمی، برادر هدایت هاشمی بازیگر شناخته‌شده ایرانی، در سال ۱۳۵۳ در شهر مشهد متولد شد. او از کودکی به تئاتر علاقه داشت و فعالیت خود را در این زمینه از دوران دبستان آغاز کرد. وی در زمینه‌های مختلف هنری ازجمله کارگردانی، بازیگری و نویسندگی فعالیت داشته است و در تئاتر، تلویزیون و سینما کارگردانی کرده است.

معرفی سریال طنز «بدل»

عامل هاشمی همچنین دو نمایشنامه به نام‌های “نمایشنامه افسانه ببر”و “نمایشنامه خانواده آقای هاشمی” را به رشته تحریر درآورده است. هادی عامل هاشمی از هنرمندان فعال و خلاق ایرانی است که برای فعالیت‌های هنری خود جوایز متعددی ازجمله جایزه بهترین کارگردانی تئاتر از جشنواره فجر را دریافت کرده است.

داریوش سلیمی

داریوش سلیمی در ۲۲ مرداد ۱۳۴۷ در تهران متولد شد. او دارای دیپلم تجری است و سال‌ها پیش ازدواج کرده که حاصلش دو پسر به نام‌های سیاوش و آرش است. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۶۷ با بازی در سریال “آینه عبرت” آغاز کرد و پس از آن در کلاس‌های بازیگری شرکت کرد و به‌طور حرفه‌ای بازیگری را ادامه داد.

معرفی سریال طنز «بدل»

سلیمی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله‌ی آنها می‌توان به “مسافری از هند”، “او یک فرشته بود”، “پنجمین خورشید”، “چاردیواری”، “زیر هشت”، “پنج کیلومتر تا بهشت”، “دست بالای دست” اشاره کرد.

علاوه‌بر بازیگری، داریوش سلیمی یک مغازه لباس فروشی نیز دارد. او به‌دلیل هیکل ورزشکاری‌اش، در بسیاری از نقش‌های خود، شخصیتی جسور و قوی دارد. سلیمی ازجمله بازیگرانی است که در ژانر‌های مختلف طنز، اجتماعی، تاریخی و پلیسی به ایفای نقش پرداخته و توانایی خود را در این زمینه‌ها به اثبات رسانده است.

اصغر حیدری

اصغر حیدری متولد ۲۲ مهر ۱۳۴۱ در تهران، متاهل و دارای دو فرزند است و در بیشتر مجموعه‌های طنز تلویزیون حضور داشته است. او فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۶۸ به‌عنوان تهیه‌کننده آغاز کرد و اولین‌بار در سال ۱۳۷۲ در فیلم سینمایی “همسر” به کارگردانی مهدی فخیم زاده جلوی دوربین رفت.

معرفی سریال طنز «بدل»

حیدری در سال ۱۳۸۱ با بازی در سریال محبوب ایرانی “پاورچین” به کارگردانی مهران مدیری به‌شهرت رسید، او در این سریال نقش “سید جلال” را بازی می‌کرد که شخصیتی ساده و دوست‌داشتنی داشت. پس‌از‌آن، حیدری در سریال‌های طنز دیگری مانند “شب‌های برره”، “ساختمان پزشکان” و “نقطه‌چین” نیز به ایفای نقش پرداخت و به یکی از بازیگران محبوب طنز تلویزیون تبدیل شد.

اصغر حیدری قبل از بازیگری، به‌عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان نیز فعالیت داشت و توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “همسر” (۱۳۷۲) را دریافت کند. او به فوتبال علاقه زیادی دارد و در تیم هنرمندان نیز بازی می‌کند.

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی، زاده ۱۹ فروردین ۱۳۳۴ در رشت از بازیگران محبوب ایرانی است که در خانواده‌ای شش نفره متولد شد. پدرش اهل آستارا و مادرش اهل رشت بود. او تا ۷ سالگی در رشت زندگی کرد و بعد از آن به تهران مهاجرت کرد. ساعد هدایتی متاهل و دارای دو فرزند است. او به زبان گیلکی تسلط دارد و به موسیقی و نوازندگی علاقه‌مند است.

معرفی سریال طنز «بدل»

هدایتی علاوه‌بر بازیگری در زمینه‌های دیگری مانند نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته است و در چندین تئاتر به ایفای نقش پرداخته است. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۴۹ با استودیو پارس فیلم آغاز کرد و در فیلم‌هایی، چون “آب‌نبات‌چوبی” و “جنگجویان کوچولو” نقش‌آفرینی کرد.

پس از وقفه‌ای طولانی در فعالیت‌های هنری، در سال ۱۳۷۸ با مهران مدیری آشنا شد و این آغازی دوباره برای او در دنیای بازیگری بود. ساعد هدایتی در سریال‌های مشهوری مانند “پاورچین”، “نقطه‌چین”، “شب‌های برره” و “مرد هزارچهره” با مهران مدیری همکاری کرد و به‌واسطه نقش‌های طنز و شیرین خود، به محبوبیت فراوانی در بین مردم دست یافت.

اشکان اشتیاق

اشکان اشتیاق ۶ تیر سال ۱۳۶۱ در یک خانواده چهار نفره متولد شد و یک خواهر بزرگتر دارد، همچنین پدرش کارمند و مادرش خانه‌دار است. او در سال ۱۳۸۹ ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر است. اشتیاق از کودکی علاقه زیادی به بازیگری داشت و در سنین نوجوانی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

معرفی سریال طنز «بدل»

او در سال ۱۳۷۶ با بازی در سریال دنیای شیرین به کارگردانی بهروز بقایی به‌شهرت رسید. نقش‌آفرینی او در سریال زیر آسمان شهر در سال ۱۳۸۰، او را به‌عنوان یک بازیگر طنز محبوب به مردم معرفی کرد. اشتیاق در فیلم‌های سینمایی متعددی نیز به ایفای نقش پرداخته است که ازجمله آنها می‌توان به چپ دست (۱۳۸۴)، رسوایی (۱۳۹۱) و گشت ارشاد ۳ (۱۳۹۶) اشاره کرد.

فرزانه سهیلی

فرزانه سهیلی، بازیگر مجرد ایرانی، در اول فروردین سال ۱۳۶۵ در شهر اصفهان متولد شد و فرزند سوم خانواده است و دو خواهر و یک برادر دارد. او از کودکی علاقه زیادی به بازیگری داشت و فعالیت خود را در این زمینه از ۱۳ سالگی با بازی در تئاتر آغاز کرد.

سهیلی در دانشگاه هنر و معماری در رشته کارگردانی تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی، به‌طور حرفه‌ای به بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد. او در آثار متعددی ازجمله سریال‌های “تبریز در مه”، “ایراندخت” و “باخانمان” و فیلم‌های سینمایی “صحنه زنی”، “جاده فرعی” و “عطر داغ” به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی سریال طنز «بدل»

علاوه‌بر بازیگری، سهیلی در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر نیز فعال است و نمایشنامه‌های متعددی را به نگارش درآورده و کارگردانی کرده است. ازجمله افتخارات سهیلی می‌توان به دریافت کاندیدای بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش “کوکوی کبوتران حرم” اشاره کرد.

پریسا مقتدی

پریسا مقتدی در سال ۱۳۴۹ در شهر شیراز متولد شد و از کودکی علاقه زیادی به هنر داشت و در دوران نوجوانی فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد. او لیسانس برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه شیراز و فوق‌لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دارد.

او در سال ۱۳۷۶ با بازی در نمایش “رومئو و ژولیت” به‌طور حرفه‌ای کار خود را در تئاتر آغاز کرد و در چندین فیلم و سریال تلویزیونی ازجمله سریال‌های “آپارتمان شماره ۱۳”، “غیرعلنی” و “لیسانسه‌ها” و فیلم‌های “خواب زده ها” و “عادت نمی‌کنیم” نیز به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی سریال طنز «بدل»

پریسا مقتدی در طول فعالیت هنری خود جوایز و افتخارات متعددی را کسب کرده است. ازجمله این جوایز می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش “مرغابی وحشی” و جایزه بهترین کارگردان زن از جشنواره تئاتر فجر برای کارگردانی نمایش “آن سوی آینه” اشاره کرد.

پریسا مقتدی علاوه‌بر فعالیت در زمینه تئاتر، در زمینه‌های دیگری مانند نقاشی و مجسمه‌سازی نیز فعالیت دارد. او همچنین عضو انجمن بازیگران ایران و کانون کارگردانان تئاتر ایران است. او با فعالیت‌های هنری خود در زمینه‌های بازیگری، کارگردانی و مدیریت، خدمات ارزنده‌ای به تئاتر ایران ارائه کرده است.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون